A. Nesteckis. Vilniaus vakarinis aplinkkelis: A. Butkevičius daro R. Šimašiaus darbus

Per pirmąsias daugiau nei šimtą darbo dienų Vilniaus miesto meras liberalas Remigijus Šimašius neįrodė esantis geresnis meras nei Artūras Zuokas. Nors dabartinis sostinės vadovas pagrįstai kritikavo buvusįjį dėl Vilniaus m. finansinio disbalanso, tačiau panašu, kad R. Šimašiui finansus planuoti irgi nelabai sekasi.

Todėl Lietuvos Vyriausybė, vadovaujama socialdemokrato Algirdo Butkevičiaus, priversta tvarkyti svarbius sostinės reikalus, daryti R. Šimašiaus darbus ir prisiimti atsakomybę už Lietuvai strategiškai reikšmingų, bet Vilniaus m. savivaldybės kompetencijai priklausančių projektų įgyvendinimą.

R. Šimašiaus vadovaujama Vilniaus valdžia visiškai atsisako finansiškai prisidėti prie Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, nors tai – Vilniaus m. savivaldybės projektas, už kurio įgyvendinimą ji turi būti atsakinga. Kitaip tariant, R. Šimašius šiam reikalui nusprendė skirti 0 eurų ir procentų…

A. Zuoko laikais buvo problemų dėl žemių vakarinio aplinkkelio tiesimui išpirkimo. Vilniaus m. savivaldybė delsė jas išpirkti, todėl projektas ilgai nepajudėjo. Tačiau dėl Vilniaus vakarinio aplinkkelio finansavimo tartis nebuvo taip sudėtinga ir, sakyčiau, neįmanoma kaip su R. Šimašiumi.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio projekto įgyvendinimas 85 proc. finansuojamas Europos Sąjungos (ES) lėšomis. Likusiais 15 proc., kaip ir turi būti, prie projekto įgyvendinimo turėjo prisidėti Vilniaus m. savivaldybė. Tiesa, vėliau tuometinis meras A. Zuokas prašė Vyriausybės, derėjosi, kad iš tų 15 proc. valstybė prisiimtų pusė sumos – 7,5 proc. (iš viso su ES pinigais būtų 92,5 proc.). Likusią dalį vėl turėjo rasti Vyriausybė, kurios dėka šį rugpjūtį sėkmingai prasidėjo Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybų darbų III etapas. Jo metu bus nutiesta paskutinė jo atkarpa. Tačiau naujoji sostinės valdžia, vadovaujama R. Šimašiaus, pareiškė, kad Vilniaus m. savivaldybė išvis neišgali mokėti jai priklausančios dalies ir prisidės ne 7,5 proc., ir net ne perpus mažiau, pvz., 3,75 proc., bet, kaip minėjau, visu 0 proc.

R. Šimašius gali milijoną kartų kartoti, kad jis paveldėjo finansiškai bankrutuojantį Vilnių ir milžiniškas savivaldybės skolas. Tačiau kur – elementarus Vilniaus m. politikos strateginių prioritetų formulavimas ir finansinis planavimas?

Juk nacionalinės svarbos Vilniaus vakarinis aplinkkelis yra transeuropinio tinklo jungtis, jungsianti tarptautinį transporto koridorių nuo Klaipėdos per Vilnių ir Minską iki Kijevo bei Vilniaus ir Panevėžio automagistralę. Užbaigus jo tiesimo darbus Lietuva ne tik taps atviresne tarptautinio tranzito šalimi. Vilnius taps patogesniu gyventojams bei dėl sumažėsiančios taršos aplinkai draugiškesniu miestu.

Lietuvai šis projektas yra labai svarbus strategiškai, tačiau tai – Vilniaus vakarinis aplinkkelis, tai – Vilniaus m. savivaldybės projektas. Būtent sostinė iš jo gaus didžiausios naudos. Tačiau R. Šimašius į jį strategiškai pažiūrėti nesugebėjo. Vyriausybei reikės iš kur nors paimti trūkstamą dalį. Vadinasi, iš kurios nors srities permesti trūkstamas lėšas Vilniaus vakariniam aplinkkeliui arba nuskriausti kitus regionus ar savivaldybes, paimant iš jų respublikiniams keliams skirtus pinigus ir perduodant Vilniui.

Per Europos Parlamento ir savivaldos rinkimus iškilę liberalai gerai išnaudojo jaunų, šaunių, gerai apsirengusių ir sėkmingų vaikinukų įvaizdį. Daugelis už juos balsavusių jaunų žmonių akivaizdžiai nesigilino į jų siūlomos politikos, skatinančios socialinę nelygybę, turinį. Jie tik „nusipirko“ jų parduodamą sėkmingo gyvenimo iliuziją… Tačiau realiai Liberalų sąjūdis tik dangstosi gebėjimu efektyviai, atsakingai ir skaidriai dirbti. Vilniaus vakarinio aplinkkelio istorija gerai demonstruoja jų požiūrį ir politikos etiką. Nenustebsiu, kai Vilniaus vakarinis aplinkkelis galiausiai bus baigtas, liberalas R. Šimašius per viešųjų ryšių akcijas mėgins prisiimti visus laurus.


Dar niekas nepaliko komentarų.

Komentuoti

Žinutė