Pakaunės kelių ir gatvių būklei pagerinti skirtas ne vienas milijonas eurų

1000 naujų vietų darželinukams sukūrimas – pagrindinis šiųmetinis Kauno rajono savivaldybės tikslas, tačiau rajono valdžia jau turi aiškias gaires ir kitiems metams. Dvi prioritetinės sritys, kurios pareikalaus nemažai investicijų, yra kelių būklės gerinimas ir vandentvarkos projektų plėtra.

Netikėta žinia, kad Vyriausybė Kauno rajono savivaldybei skyrė 5 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės keliams taisyti ir rekonstruoti pagal Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, dar šiemet leis atlikti gerokai daugiau tvarkymo darbų, nei buvo planuota.

Būgštauja, ar užteks pajėgumų

„Pinigai nukrito visiškai neplanuotai, šiuo metu kaip tik sudarome sutartis su rangovais. Parama skirta ne tik Kauno rajonui, bet ir kitoms šalies savivaldybėms, o kelininkų yra tiek, kiek yra. Naujos įmonės neatsiras per vieną dieną. Būgštaujame, ar rangovai bus pajėgūs atlikti darbus konkrečioms gatvėms ir keliams skirtas lėšas iki metų pabaigos, o jei tiksliau, iki lapkričio, nes kelininkų sezonas baigiasi būtent šiuo metu“, – nerimo neslėpė Kauno rajono mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.

Siekiant kuo efektyviau panaudoti turimus resursus, pirmiausia bus naudojamos lėšos pagal Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą ir pinigai pagal Kelių priežiūros ir plėtros programą (KPPP). „Jei rangovai sugebės atlikti darbus laiku ir kokybiškai, o oro sąlygos leis dirbti, naudosime ir Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšas“, – sakė A.Nesteckis. Planuojama, kad kelių ir gatvių būklei gerinti šiemet bus panaudota per 11 mln. eurų.

„Kauno diena“ jau rašė, kad šiemet pakaunėje nauja asfalto danga bus padengta per 25 km kelių ir gatvių. Vietinės reikšmės keliams ir gatvėms projektuoti, tiesti, remontuoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti 2020 m. numatyta apie 7 mln. eurų. KPPP lėšos sudaro 4 mln. eurų, 3 mln. eurų – Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšos. „Ne visos savivaldybės keliams ir gatvėms tvarkyti numato lėšų biudžete. Esame tranzitinis rajonas, transporto srautai intensyvūs iš visų pusių, kelių būklė nuolat reikalauja nemažų investicijų, todėl esame priversti taip elgtis“, – teigė vicemeras.

Atsirado ir naujų objektų

Pasak Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojo, vykdančio  vedėjo funkcijas Tautvydo Tamošiūno, be savivaldybės šiemet planuotų atnaujinti pakaunės kelių ir gatvių, Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plane įrašytos K.Zaleskienės ir Saulėtekio g. Muniškių kaime (Babtų seniūnija), Aušros g. Domeikavoje tvarkymas. Šiose gatvėse numatyta atlikti kapitalinį remontą.

Papildomai skirtos lėšos leis atlikti daugiau darbų nei planuota. Ringaudų seniūnijos Margirio ir Pilėnų gatvėse (čia dar šiemet bus įrengti šaligatviai ir apšvietimas, išasfaltuota važiuojamoji dalis), šalia Miškininkų gatvės (Vaišvydavos kaime., Samylų seniūnija) atsiras pėsčiųjų ir dviračių takas, bus kapitaliai suremontuotos Samanų ir Miglės gatvės Mastaičiuose.

Gesins karščiausius taškus

Valstybės parama leis sparčiau spręsti problemas karščiausiuose taškuose – Ramučiuose ir Karmėlavoje. Daugiau kaip 7 tūkst. gyventojų turinti Karmėlavos seniūnija iš kitų išsiskiria didele pramonės plėtra. Seniūnijos teritorijoje veikia du nacionalinės reikšmės objektai – Kauno laisvoji ekonominė zona (LEZ) ir Kauno tarptautinis oro uostas. Čia aktyviai investuoja šalies ir užsienio verslininkai, kuriamos gerai apmokamos darbo vietos. Tačiau verslo plėtra kelia gyventojams nepatogumų: sparčiai didėja transporto srautai, triukšmas, oro tarša, vibracija. Gyventojai piktinasi, kad Vyriausybė nevykdo savo pažado įrengti aplinkkelį.

Kauno rajono savivaldybė į Karmėlavos seniūnijos kelių infrastruktūrą investuoja beveik dvigubai daugiau nei vidutiniškai kitose seniūnijose. Lietuvos automobilių kelių direkcija taip pat įgyvendino ne vieną projektą, tačiau sparčiai augant pramonei ir gyventojų skaičiui – to nepakanka.

„Parama leis užbaigti numatytus rekonstrukcijos darbus K.Bielinio gatvėje. Apskritai, svarbiausi darbai sukasi būtent aplink Ramučius, čia rengiamas specialusis aplinkkelio planas: išvažiavimas nuo „Lytagros“ į Terminalo gatvę ir naujai pastatytą viaduką bei kitas specialusis planas, leisiantis išvažiuoti pro Karmėlavos oro uostą į A6 kelią LEZ įmonėms, ką ir buvo pažadėjusi Vyriausybė“, – teigė A.Nesteckis.

Esama ir pabaigtuvių

Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas džiaugėsi, kad ankstyvas pavasaris leido greičiau pradėti darbus pakaunės keliuose ir gatvėse.

Iš šiemet planuotų darbų kai kurie jau yra užbaigti. Išasfaltuotos aikštės ir privažiavimai prie bažnyčių Babtuose ir Lapių miestelyje, įrengti šaligatviai Pagynėje, Žalčio ir Dvarkiemio gatvėse Domeikavos seniūnijoje, Kertupio g. Neveronyse. Įrengtas patogus privažiavimas į žydų žudynių vietą Babtų seniūnijoje, užbaigtas gatvių remontas Perkūno ir Jaunimo gatvėse Domeikavoje, Akacijų g. Neveronyse, Liepų g. Giraitėje.

Gegužės pabaigoje visose seniūnijose „užlopytos“ duobės.

Teksto autorius: Vilma Kasperavičienė, „Kauno diena”


Dar niekas nepaliko komentarų.

Komentuoti

Žinutė